fredag 25 juli 2008

Det är så jag säger det



En solig tisdag i juli: Grönan med lill-Sigge och Stella, syster, m och p. Sigge drog i väg kors och tvärs med moster i släptåg. Trappor är roligt, tycker Sigge. Sådär tycker moster.
Efter ca en veckas kö till Nyckelpigan sa Sigge: Jag är skeptisk.
Du behöver inte, om du inte vill, sa mormor och moster.
Men Sigge ville åka. Han klamrade sig fast vid mormor, i sista vagnen - likt ett smått besatt Madonna-fan.

Sigge tyckte Nyckelpigan var rolig - efteråt.

I kön till veteranbilarna:
- Va!? Heter han Sigge?
Moster kisade upp mot - Håkan Hellström. Hans son heter likadant.
- Det är inte Sixten eller något sånt, utan det är verkligen Sigge han heter? fortsatte han.
Jag har faktiskt aldrig hört nån som heter så, förutom min.

Vi pratade medan kön ringlade sig framåt. Passade på att slå upp "ödmjuk" i SAOL, och mycket riktigt - där var han på bild.

De är födda samma år - Siggarna, men mosters Sigge i okt och Håkans Sigge i dec.

Jag gillar dig, Håkan. Mycket. Det är så jag säger det.

» Håkan Hellström: Det är så jag säger det (Instrumental)
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: