söndag 21 september 2008

En illojal högerfot

Jag är inte helt nöjd med min högerfot. Kan man köpa ny? I så fall vill jag ha en i julklapp, eller helst i septemberklapp. Min är helt opålitlig; jag har trampat snett och snavat tre gånger i helgen. Idag från stillastående. Foten liksom bara viker sig, helt utan påannonsering. Jag gissar att det för varje snedtramp blir allt lättare att råka ut för ett till, eftersom ledbandet tänjs ut. Nej, jag läser inte anatomi eller medicin, men däremot har jag spelat fotboll halva livet. Och så långt tillbaka jag kan minnas har jag fått stå på den där nedrans balansbrädan för att stärka musklerna i foten, eftersom jag gick och trampade snett var och varannan träning och match.

Jaha, då får man räkna av ett par hundringar till på nästa lön ...
En balansbräda är nog ungefär lika roligt att shoppa som mensskydd. Blää.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: