söndag 19 oktober 2008

Ett Idol-freaks bekännelser

I fredags dracks det en hel del vin med nära kära, innan ett bandat Idol sattes igång. Då somnade jag - fast jag ljög och sa att jag lyssnade ... Bänkade mig framför förmiddagens repris istället. Man vill ju inte missa en enda sekund.

Jag hejar på hon i mitten - Laila, trots den olyckliga felsägningen, som säkert strödde salt i stackars Yasminas vidöppna sår. Laila skulle med all sannolikhet säga "det här var lamt och menlöst", men istället blev det "... lamt och meningslöst", som ju är något helt annat. Oups. Nåja, bäst är helt klart Alice, Kevin, Anna och Lars! Vill inte gradera. Vadå rå, det här är min blogg, så här är det jag som bestämmer.

Sist, minst och tveklöst sämst är stylisten, som alldeles för ofta skickar ut idolerna på scen i hårresande kreationer. Jag trodde en stylist behövde åtminstone en gnutta känsla för stil. Ibland tycks det som om lampan gått i kulisserna, vilket resulterar i "doppa-huvudet-i-utklädningslådan-effekten" eller regelrätta tant-frisyrer (Minns Ola, Idol anno 2005). I år verkar Anna vara den som drabbats hårdats av tantstylingen.

Anna, våga sätta ner foten! Hårt och gärna på stylistens.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: