söndag 30 november 2008

Överraskningsfest in da house!

Idag har jag sovit, knaprat Alvedon och jämrat mig mest hela dagen, medan syster min har varit och första-adventat sig och familjen på Gröna Lund. Va f-n ... F'låt kroppen, ska aldrig hända igen, ehum. Var har jag hört det förut?

Gårdagens överraskningsfest för världens bästa Yolanta blev precis så lyckad som jag förväntat mig - och jag hade höga förväntningar, kan jag lova. Det var mycket som hade kunnat gå fel, men det gick som smort, och fest blev det. Så till den milda grad att festdeltagarna blev dubbelt så många redan vid midnatt. Och M & A:s gästrum var välanvänt. Det där lät inte alls bra, inser jag, men jag pratar förstås om av alkohol orsakade tupplurar. Jag tog mig också en blundstund - först i soffan sen i min alldeles egen säng, i mitt alldeles eget rum hos vännerna. Nåväl, smakar det, så kostar det. Och det kostar att ligga på topp. Polisen kom också - fast de var bjudna.

På morgonkvisten, i taxin hem, surnade L till på taxichauffören, och lät honom förstå att om han inte slutade köra med bromsa-gasa-ryck-tekniken skulle han själv få torka upp resultatet.

Och så var den lilla solskenshistorien slut. Tror att Yolanta är rätt nöjd idag.
Vill ge en stor eloge till M, som klarade av att hålla masken i en hel månad för att det skulle bli en överraskningsfest, och inte bara en fest. Beundransvärt!
Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Camilla sa...

va kul att det blev lyckat! mor och far hade det toppen! :)