torsdag 4 december 2008

Bakvärk

I söndags, då jag vaknade upp med jordens huvudvärk, hade jag också en begynnande träningsvärk i rumpmuskulaturen. Och den skulle visa sig bli än värre på måndagen. Då gick jag som Seb Macahan hela dan.
Det tog en stund innan jag fattade vad träningsvärken kom ifrån. Det jag dock förstod var att den inte kunde härröra från någon form av medveten träning eftersom jag inte håller på med sånt. Men när jag kände att även ländryggen var överansträngd trillade poletten ner.
PLINKE-TI-PLONK
Naturligtvis var mitt tillstånd sprunget ur en stabil (nåja), men statisk och långvarig kroppsposition från lördagens collagebygge (present till Yolanta) - jag stod på knä, framlutad över ett 50x70cm-ark från 11.00 till 16.20 ... Det borde ha sett ut ungefär så här:



Smart och sunt? Nä, inte mycket, men det var roligt.
Och det här är, till farmors förtret, det närmaste jag kommer "bakverk" - och då menar jag förstås eget hemmabak, att knåda ihop sin egen kaka.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: