fredag 2 januari 2009

Nyårsafton 2008 med nära vänner

Men ... jag har ju totalt glömt att skriva något om Nyårsaftonen och det sprakande årsskiftet.

Befann mig i en av mina absoluta favoriter när det kommer till lägenheter. Den ligger på Södermalm och är inte min. Det var jag och tre fina människor i min närmaste närhet. Vi åt hummer (nåja, två av oss åt, inte jag), vitlök- och limemarinerad scampi med Sukisås, sparris samt oxfilé med kantarellsås. Och drack ömsom champagne, ömsom rött vin. Pratade förtroligt om roligt, oroligt och otroligt. Mådde förträffligt! Klockan slog tolv, som alla andra nätter, och från en högt belägen balkong såg vi fyrverkeripjäser för hundratals kronor gå upp i rök - och glittersprak. Fint. Sen spelade vi Retro, åt godis och drack ännu mer champagne och rött vin.

Jag är lyckligt lottad!

Kvarstår gör den här frågan: Varför äter 99% av svenska folket oxfilé med någon form av potatis på Nyårsafton? Jag förstår om man inte äter pölsa eller blodpudding, men varför inte entrecote, gös eller kanske grillat lamm?
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: