torsdag 29 januari 2009

Själv är bäste dräng?

Vi har det bra idag med alla mediciner, hälsopreparat och hjälpmedel vi har tillgång till.

Har du fått för mycket av det goda? Då ger Samarin och Resorb dig livet tillbaka på ett litet kick.
Har du för mycket av det onda? Då stoppar du i dig pain killers för kropp eller själ eller smetar på Ipren muskelsalva.
Men ibland måste vi gå in med egen kraft och dräpa plågoandarna. Hur? Det finns antagligen lika många recept som det finns människor. Läste ett förslag i någon tidning - minns inte vilken. Det stod något i stil med "Bota vinterdeppandet". Många ögon lär ha dragits åt det hållet - mina också. Sedan stod det: "Gå upp kl. 05.00 varje morgon, promenera, jobba och gå och lägg dig tidigt." Ok, bra ... NästAAAA!

Hur gör du dig själv till en nöjd och glad människa?
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Camilla sa...

väljer att tänka positivt om det mesta. låter lagom klämkäckt va? men det funkar oftast utom typ senast jag pratade med dig i telefon. då var jag lagom munter. ;) (nu lät det som om det berodde på dig, men det gjorde det ju inte) puss

Ylva sa...

Jag försöker också tänka positivt, och visst, det går ofta, men ibland är själen grå, då är det svårare. Men upp med hakan, efter regn kommer sol ;-)

sjömilla sa...

Bäbisskratt är rena uppåttjacket! Jag går på det varje dag funkar väldigt bra!

Kram