söndag 15 februari 2009

Dötrist och tråkigt och alldeles ... alldeles ...

Mitt förra blogginlägg är nu historia. Puh.

För en stund sedan såg jag ett bandat "Melodifestivalen - delfinal 2". Varför jag inte såg det igår - direkt? Eh, det var ju Alla hjärtans dag igår, då ska man ju bara köpa röda rosor för 95kr(!!?) till dem man tycker om. Nä rå, jag firade fina L:s födelsedag.
Jag ogillar kommersiella jippon - fast Melodifestivalen går bra. Det är ungefär som "Ingen reklam tack, endast Ikeakatalogen".

14 februari är för mig ingenting annat än kusin A resp. vännen L:s födelsedag!

Nu till Melodifestivalen:


DÖTRIST
Vad är det med folk som röstar på tråkmetall som HEAT? Bläää. Hej Bullen, jag har ett problem ...


TRÅKIGT

  • Den s.k. pausunderhållningen "Vykort från delfinalstaden Skellefteå". Idétorka? Kom igen produktionen, bättre kan ni.
  • Att Cookies n Beans inte gick vidare ...

ALLDELES ... ALLDELES UNDERBART

  • I Polen har man svårt med namnet Måns Zelmerlöv - men vad gör det när man istället skapar ett namn som Hans Summerlove.
  • Lili & Susie gick vidare - heja, låten var riktigt skön, faktiskt!
  • Måns gick vidare - går det att inte heja på honom? Låten var dock dötrist.
  • Petra Medes kommentar: "Förra veckan bytte jag klänningar mellan varje låt, den här veckan byter jag bara religion. Nu är jag grekisk ortodox"

Sammantaget alltså, en riktigt bra delfinal!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: