söndag 1 mars 2009

Golden Saturday


Bilden lånad från www.wallmans.se

Igår var jag och tre nära kära på Golden Hits och såg 80-talsshowen - helt magiskt, på två röda kastades man tillbaka till högstadiet och hoppsa-dansstegens och tryckarnas tid. Publiken rycktes med av minnena - hår touperades av sig själv, strumpbyxor revs sönder till nätstrumpor, jeans och tröjor klipptes av, eller var allt bara en dröm ... Nåja, idag känns inte lika magisk. Mitt huvud känns som ett betongblock. Jag mår precis som jag förtjänar, helt enkelt.

Melodifestivalen sågs som vanligt i efterhand, till frukostmackan vid 15.00-tiden. Det var ingen magisk tillställning, det inte. Jag rös dock till Ehrmans operarefräng - den var mäktig. Jag är glad att hon gick direkt till Globen - Förlåt, The Ericsson Globe. Undrar om min svåger tycker likadant. Jag brukar ägna honom en tanke varje lördag, eftersom han sitter fastklistrad framför Melodifestivalen, fast snarare "fastklistrad" i betydelsen "gravt paralyserad" med skämskudden framför sig och fingrarna krampaktigt intryckta i öronen.

Vad kan jag säga mer: Jag höll på att sätta yoghurten i luftstrupen när Star Pilots började dansa, och jag minns, innan jag svimmade, att jag trodde det var nån usel pausunderhållning; det kunde ju inte rikmligtvis vara ett av bidragen. Tänkte likadant om några av de övriga låtarna.

Har de ändrat lagen om förbud mot plagiat än? Antar det, eftersom den ena kopian efter den andra slinker igenom utan vidare. Man kanske har insett att det är bättre att utforma lagen till typ: "Musikstycket får inte likna fler än 100 andra låtar ..."

Heja guld-Agnes! Hon är dessutom min kandidat till Sveriges bäst klädda.


Bilden lånad från www.aftonbladet.se

Med Sarah Dawn Finers dekolltage fick slangordet "hylla" en ny utökad innebörd.
Var det en geléråtta någon lagt dit?

Men, Petra Mede, andas från magen så blir inte rösten så gäll. Jag blir stressad. Coola ner, snälla du.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Camilla sa...

håller med om agnes grymma kläder.

håller inte med om operalåten - den var hemsk, även om hon var rätt skön.

håller inte heller med om star pilots - jag tyckte den var bra, "det svänger ju katten" - eller vad det var baloo sa till bagheera...

Anonym sa...

Jag tycker Star Pilots var kvalificerat skräp - kanske den sämsta av alla bidrag under alla 4 veckorna.