tisdag 7 april 2009

Husdjur?!

Pratade husdjur idag på lunchen :-( Jag gillar inte djur så mycket. Hundar och katter går väl bra, men hamstrar, marsvin, vandrande pinnar och sköldpaddor - varför då? Hu! När det blev för mycket prat om råttor och vandrande pinor tackade jag för mig och tog en kaffe i solen istället - much better!

Inte för att jag är det minsta intresserad men jag måste ändå undra ;-( Vad äter sköldpaddor? Fiskmat? Jag tänker mig en identisk burk med samma innehåll, fast med en sköldpadda på etiketten istället för en fisk, och möjligen något större flingor.

Och akvariefiskar? Är de egentligen något annat än levande prydnadsdockor? Och hur ser deras fredags-mys-kvällar ut, när resten av familjen sitter med chipspåsen och Colan i soffan? Ben & Jerry Fish Food, och blå-fisken-shots?




Bilden lånad från www.benjerry.se
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt du är rolig med mycket roliga funderingar! Glad Påsk på er. /Jessica

y_. sa...

Va söt du är som läser mig! :-) Glad påsk till er också - ska ni göra något trevligt? Kramar till er båda!

Anonym sa...

Eh, jag är inte så duktig på att följa upp som du märker. :) Så en vecka senare kan jag informera istället om att vi var på släkts landställe och krattade, gottade oss i solen, tränade och åt god mat! Underbart med andra ord! Så härligt att våren är här äntligen. Verkar som ni oxå haft det bra. Kram /J