söndag 31 maj 2009

Piratpartaj i Dalarna

Ånej, ajajaj! Jag har bränt ena axeln i dagens gassande sol. Hade glömt hur ont det kan göra, när man inte tänker efter före. Jag vet hur min kära mamma skulle uttryckt det hela: "Är huvudet dumt får kroppen lida". Så är det.

Helgen har varit alldeles fantastisk, bortsett från två plumpar i protokollet i form av den brända axeln och diskvalificering i en av femkampsgrenarna, "knep & knop". Vad ni än gör, sailors, använd tvåhandsfattning när ni gör era knopar. Invid Dalälven i Folkets Park firade vi P och J som fyllde sina 40, och som gjorde detta med en fest i piratens tecken. God mat och dryck och slående vackra vyer, och nattetidsdans på dansbanan, utomhus. Inte dumt alls!

I dag har vi suttit, 5 tjejer på en guppande brygga vid älven och bara softat. Sen hemresa med Maxhamburgare och 0,8 liter Cola. Ska det va så ska det va!

Jag är mäkta nöjd med helgen i Dalarna!


Share/Save/Bookmark

6 kommentarer:

Wivi sa...

Åh vilket kul partaj det verkar ha varit, då kan man stå ut med lite smärta. Ses Puss

Mikaela de Ville sa...

0,8 liter Cola?! Jag är imponerad! :)

Ylva sa...

Åh, tack, Mikaela! ;-) Jag dricker Cola så sällan, så när jag väl dricker, så blir det ordentligt!

Mår du bra?

Kram!

Ylva sa...

Mamsen, det är dårskap att inte använda solskydd, och säg nu inte "Ähhhh, trams!" :-)

Kram!

Mikaela de Ville sa...

y:
Jag mår finfint! Förutom att jag är grymt sugen på Coca Cola! Det är sant! Jag har ju valt att lägga av med koffein under graviditeten, vilket gått fint, förutom Cola-suget. Vilket är märkligt, eftersom jag också väldigt sällan dricker Cola eller annan läsk överhuvudtaget. Men nu kan jag vakna på morgonen och tänka "ett stort glas med cola, fullt med is och citron" och nästan dregla... :o)
Hälsa Z!
Kram Mikaela

an sa...

wivi är vis hon! :)