söndag 17 maj 2009

En ovanlig söndagmorgon i maj



Det är tidig morgon och söndag. Vanligtvis hade jag legat med huvudet på min mjuka dunkudde hemma i stugvärmen och snusat i takt med Babar Juniors elefantkliv på våningen ovanför. Men inte i dag.

Alldeles nyss rullade vi ut från ett försommarsvalt Stockholm, i riktning mot Göteborg - de goa gubbarnas stad. Mina goa gubbar heter Markus och Fredrik. Det ska bli så kul att se dem igen!

Men det ska också jobbas, och det ska bli roligt! Jag känner mig lyckligt lottad som får göra det jag tycker om, sa webbnörden förnöjt.

Jag älskar tidiga morgnar - allt är så tyst och hela dagen ligger hoppfull framför en. Men det lurar även risker och utmaningar runt hörnet.

Den första utmaningen jag stod inför i morse var att hinna med tuben in till city - det gjorde jag med god marginal. Klapp på axeln.

Utmaning nr 2: att undvika slag mot huvudet och remrapp från Ryggsäcksmaffian - den kanske mest obehagliga gängbildningen i Stockholms undre värld. Ett stycke remrapp blev det, men jag undkom utan större åkommor.

Utmaning nr 3: Hinna med tåget - det gjorde jag med 3 minuters marginal. Det räcker gott.

Och här sitter jag nu, med solsken i blick och tänker på den mysiga gårdagskvällen med Kj, Majk, syster, J och 4xgullunge. Vi åt GOD middag och tittade på när Norge utklassade övrigt motstånd i ESC- Mycket bra nivå i år, men ändå ett rätt trist evenemang. Jag gillar den svenska uttagningen bättre - kanske för att jag vet mer om de artisterna. Nåja, grattis Fiol-Alexander med din Fairytale!! Dagen till ära - det är ju suttonde maj!
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

wivi sa...

Jag vill också ha skrivbordsunderlägget på Sigge. Ha en trevlig vistelse, med snyggingarna,jobbet och Göteborg. Kraaaam

Markus Gisslén sa...

Wivi, ge mig din mailadress så ska jag skicka bilder på Sigge & Stella till dig! Jag ska ta hand om Ylva ikväll... =) Kram