fredag 29 maj 2009

Favoritjeansen och AIK = FEM PLUS

Jag tycker om våren, det vet numera alla (de som läser mig, vill säga), men jag tycker även om andra saker. Just nu är min Weekdaytröja en klar favorit - en vit- och blårandig sak i mjukt mjukt material. Favoritbrallan är ett par nyinköpta Dieseljeans (med häng, och smala nedtill) i snuskigt snygg tvätt - det ser lite ut som ett par mörkblå jeans som man tvättat i te. Då förstår ni va? Men det här är ju ingen modeblogg, så nu tänkte jag övergå till gårdagens Stockholmsderby. AIK vann med 1-0 mot Hammarby. Måste säga att de spelade en riktigt bra fotboll, och vann helt rättvist. Har hört massor om Gabriel Özcan, den ständiga talangen. Men eftersom han alltid är skadad har jag aldrig sett honom spela, mer än något stopptidsinhopp någon gång. Igår såg jag honom, och det kan jag säga, gott folk, att bra det var han utan tvekan. Ett bollgeni, som gjorde något av varenda bollkontakt. Imponerande. Sen finns ju den där fixstjärnan också - Óbolo. Han är rätt ok, han också. Sen det vanliga fanskapet på läktaren. Helt ärligt, varför är de just där? Det finns ju massor av ställen som är bättre lämpade att leka neandertalare på. Lämna plats åt fotbollsfans istället!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: