torsdag 21 maj 2009

Jag ska slåss i dina kvarter!

Jag har gått och kärat ner mig ... i något så banalt som ett svensk Melodifestivalsbidrag, men den är ju så skönt hoppfull. Lyssna själv:

» Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter

Bildspråket är så rakt på att jag inte kan värja mig - jag älskar den. Just nu i alla fall. Den, tillsammans med den fulla shoppingkassen i hallen, ger mig en adrenalinkick som räcker till att springa ett varv runt åsen, nåja, runt huset i alla fall.

Jag blir så sprittande att jag glömmer måndagens kontoutdrag:

Puben 49:-
Puben 49:-
Puben 98:-
Puben 49:-
Puben 49:-
Puben 98:-
Puben 49:-
Puben 149:-
Puben 49:-

... sen blundade jag hårt, bet ihop och loggade ut innan jag hann scrolla vidare och se fler minusplumpar i protokollet. Urk.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: