tisdag 12 maj 2009

Stora felstavardagen

Idag är det Internationela Felstavingsdagen. avskavt (nagellack) blev avskaft.
Och så hände något förskräckligt; kollegan H utbrast plötsligt:

- Jag såg några fel i ett blogginlägg du skrev för någon dag sen - en särskrivning och felaktig kommatering. Det var så olikt dig.

Om jag inte redan vetat detta, hade jag antagligen blivit paralyserad av skräck, och svettpärlorna trängt fram i pannan. Men jag visste och hade naturligtvis rättat till felen, då de stack så ohemult i ögonen ... hehe ... Men jag låtsades som om det regnade.

- Var då, visa!
- Ok visst, svarade H förnöjt, surfade fram bloggen och började leta.

Så typiskt att just han skulle upptäcka det. Men, ska tilläggas, föga förvånande. Vi är lika svåra språkfascister, bägge två.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Fisso sa...

Hahaha!!! Typiskt!

Bajsugglan sa...

Äh! Lägg inte energi på att ta åt dig för sånt! även om du själv tycker det är jobbigt med fel kommatering och sånt, så, gräm dig inte över saker du gjort fel, tänk framåt och tänk på annat vettja!
typ kattungar, 60talsfilmer, kladdkaka och bra böcker!