onsdag 27 maj 2009

Vår vår vår!

Vad härlig våren är! Men underbart är kort - på måndag är det 1 juni och sommaren kommer springande i 100-meterstempo. Det är inte det att jag inte gillar sommaren, men tiden före - då hela sommaren ligger framför en - är bästa tiden på året. Och sen kan jag inte sticka under stol med att jag föredrar 20-25 grader och frisk luft framför 30 grader och ljum burkluft - ja, det känns precis som att andas i en burk.

Japp, jag står för det - våren är den absolut bästa årstiden!
Eller vad säger ni, folks?
Share/Save/Bookmark

8 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Maj är bäst... allt är grönt, oftast varmt men inte kvavt... många röda dagar...

mom sa...

Jovisst är det så, maj är bäst. Skir grönska och kallt vitt vin på balkongen. Sen blir det ju bastu där med varmt vin...inte kul...
Pkks

Ylva sa...

Ja mamma, och varmt vin är ungefär lika gott som varm bål :-)

pappsen sa...

Jag tycker hösten är bäst.Alla vackra färger i naturen och tomten på väg.

Ylva sa...

Där ser du, farsan - det är ju du som är den traditionsbundna av oss. Du tror ju till och med fortfarande på tomten :-)

Mikaela de Ville sa...

Så länge termometern visar över 20 grader är jag nöjd! När det blir jättevarmt sitter jag gärna under ett parasoll i skuggan med en drink i handen!
Kram Mikaela

Ylva sa...

Åh, jag skriver under på den, Mikaela! :-)

an sa...

ja håller me böööje! inget slår en vacker höstdag med promenad i park eller skog under världens vackraste färger eller svepa in sej i en massa filtar & mysa med en massa tända ljus & lyssna på vinden som viner utanför! aaaaah, längtar redan till oktober! :)