lördag 20 juni 2009

Midsommarafton 2009

Årets midsommar hade allt - och lite till. Lite till=tre hundar(!!) Hur hamnade jag där, jag som inte ens har någon hund, själv? Det är frågan.

Solen var inbjuden och kom på en kort visit, men var fräck nog att avvika efter första ölen. Sen kom regnet, men det gjorde inte så mycket. Vi åt sill på skånskt vis - med rödbetor, ägg, potatis, gräddfil & gräslök. En riktig höjdare. Snapsvisor? Absolut! Dock inte så mycket snaps till det. De som ändå valde att snapsa drack Absolut Ruby Red. Jag drack öl och skrålade för full hals. Inte vackert, men ack så lattjo!

Det här var min Midsommar presenterat i substantiv: Vänner, familj, hundar - ett ullpopcorn, en brun och en stor - Sill, rödbetor, ägg, potatis, gräddfil, gräslök, lax, hovmästarsås, gravlaxsås, sallad, öl, vin, flintastek, tryffelbearnaise, körsång, falsksång, dans.

Så nånting.
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kvällens vinnare var ändå då A sjöng falskt och stackars Z sa förlåt.... Makalöst roligt!

Mikaela de Ville sa...

Låter som en häääääärlig midsommar!
Kram Mikaela

y_. sa...

@Anonym: Jag fick så ont i magen av gapskratt, eftersom A inte kunde sluta skratta :-D

@Mikaela: Det var toppenkul, minus lite hundbråk. Hur hade ni det? Kram!