torsdag 4 juni 2009

Krisdemokrater, auberginer och tennis

Några tankar:

Krisdemokraternas "Rösta-på-oss-reklam" inför EU-valet rullar fortfarande på bästa sändningstid. Varför slänger de sina pengar i sjön på det sättet - pengar som skulle kunna användas till en utbildning om mänskliga rättigheter i svensk nutidshistoria.

Sitter och glor (med öppen mun) på det här "Hjälp , jag är med i en japansk tv-show". Jesus, är det verkligen på riktigt? En av de fyra kvarvarande deltagarna, Kjell (who?!) och Sandra "Fame-Factory" Dahlberg har just, iklädda aubergine- resp. svampkostym(!), tävlat i ett race på trehjuling. Kjell förlorade, och förklarar varför:
- Det här är inte riktigt min grej.

Vänta Kjell! Vems grej är det att, i grönsaksdräkt, cykla runt på trehjuling? Det är min fråga.

Till sist, en aning sent men ändå: Grattis tennis-Robin till segern mot Nadal - vilken prestation!
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Ja lite sent var grattiset allt, och idag är det ju grattis till seger mot Fernandez! Jäklar vilken spännande match. Och jag som inte ens kan tennis!
Svensk final på söndag, jag kommer sitta bänkad!
Kram och ha en skön helg!

y_. sa...

Vi kommer också att sitta bänkade, med start kl. 19.00 ikväll! :-)

Kram och detsamma!