torsdag 11 juni 2009

Look alike

Under hela mitt vuxna liv har jag fått höra att jag är lik en den ena, och en den andra. Mest hela tiden faktiskt. Det har fått mig att börja undra vad det är som gör att någon tycker man är vrål-lik en person, medan någon annan tycker att man absolut inte är det. Det där är egendomligt, tycker jag. Har efter många timmars grubblande kommit fram till att det måste vara så att vi ser olika anletsdrag olika tydligt hos en person - en del ser ett drag tydligare än ett annat och gör sin lika-som-bär-jämförelse utifrån detta. Andra ser något helt annat som framträdande hos personen, och bygger sin jämförelse på det.

Här är några av dem jag fått höra att jag är lik: Charlotte Perelli (Håller inte med!) Tuva Novotny (Va?!), Viktoria Tolstoy (det kan jag delvis förstå), Emma Thompson (Njae), Sandra Medina (Ja! Jag har själv svårt att skilja oss åt :-)

UPPDATERING:
Charlotte Perelli: Alla vet hur hon ser ut, väl?!
Tuva Novotny (www.tuvanovotny.com)
Viktoria Tolstoy www.viktoriatolstoy.com
Emma Thompson (www.imdb.com)
Sandra Medina (www.norrlandsoperan.se)
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

mom sa...

Vem är Sandra Medina???? Skulle vara intressant att veta om jag tycker likadant.
Kram o trevlig helg

Mikaela de Ville sa...

Tuva och du är lika söta ju, men mest är du lik Camilla och det har ju sina naturliga förklaringar! ;o)
Kram!