lördag 27 juni 2009

Solkysst, hes och lite bitter

Jag är solkysst, for sure! Lite bränd hud här och där, men på det stora hela är jag j-ligt nöjd.

Hes som en skolkrita ... ja, eller ... ni vet. Det är den där äckliga tunnelbanans fel. Man står där på perrongen och hör gnisslet i tunneln - dörrarna öppnas, och man stiger in i en svettluktande bakteriehärd. Har försökt att hålla andan, men ska man längre än en station blir det jobbigt. Det jag försöker säga (läs: skriva) är att jag i ett ofokuserat ögonblick svalde stora delar av den där härden. Ungefär som en kallsup fast värre.

Igår lät jag som en pubertalist i målbrottet. Idag vaknade jag helt utan röst. Det är tydligen fler än jag själv som tröttnat på mitt dösnack - han/hon däruppe tryckte på "Mute".

Tillbaka till t-banan. Det finns fler oönskade företeelser därnere; jag har nämnt dem förut - ryggsäcksmarodörerna, eller ryggsäcksmaffian om ni hellre vill det, och nu på sommaren är de fler än vanligt. En snabb vändning och man är nere för räkning, en pisksnärt av en midjerem och man är märkt för livet av ett svidande ärr. Do not only mind the gap - there's more to it.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Haha, ja ryggsäcksmarodörerna är ett jäkla släkte. Några andra jag stör mig på, som jag snart ska sälla mig till själv, är barnvagnsmaffian. Alltså jag flyttar mig gärna om det är så att barnvagnen bara måste in i "mitt" hörn, men fråga gärna. Säg "ursäkta, är det okej om..." kör inte bara rakt på och låtsas som jag är osynlig. Noteras bör då att det finns andra lediga hörn, så mitt är inte enda barnvagnsplatsen. Suck...

y_. sa...

Har du också varit med om det! Det verkar som om de tror att de äger stan. Arrrghhh ... "Ehh, men hallå, jag har ehum HADE vita byxor på mig"

Som tur är blir inte alla småbarnsföräldrar ohyfsade :-)