onsdag 3 juni 2009

Välj!

Välj det ena eller det andra - det du inte väljer får du aldrig mer äta/använda, ok? Är'u me?

Plockgodis el. glass?
Frukt el. grönsaker?
Pasta el. potatis?
TV el. stereo?
Peppar el. turkisk peppar?
Sola el. bada?
Vin el. öl?
Coca Cola el. Pepsi?

Att välja är inte alltid så lätt, men det är sällan man står inför ett livsval. Det handlar istället om vad man ska laga för middag, vilken body man ska välja åt den lilla/lille, om benan ska kammas åt vänster eller höger, vilka kläder man ska välja till den där festen osv.

När det gäller valet av middagsmat vareviga dag, har jag börjat tänka som så att jag inte behöver ödsla så mycket energi på just torsdagens val av mat. jag ska ju äta i morgon också. Det är helt ok om det blir en macka och te ibland.

Ok, jag sätter på mig DR Phil-tupén ...
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Meh... vad svårt!
Okej, det jag inte väljer får jag aldrig mer äta/använda... då väljer jag...

Glass
Grönsaker
Potatis
Stereo
Peppar
Bada
Vin
Coca Cola

Dom första två var svårast...

Ylva sa...

Mikaela, du är en lojal männ'ska! Tack för att du kommenterar - det är roligt! Keep upp the good work :-)