torsdag 9 juli 2009

Regn=Filmtajm!


bild från discshop.se

Såg The Wrestler igår - en film som fått skyhöga betyg och så många superlativ att jag inte hört på maken.

Av mig får den en medel-3:a, inte mer. Filmen är inget konststycke, snarare en ganska tunn historia. Däremot förstår jag mycket väl de två Oscorsnomineringarna till Mickey Rourke och Marisa Tomei - de var bländande! Men helt ärligt, hur ser gubben ut? Som en uppblåst tant, typ Teskedsgumman med en Michelindräkt under huden. Horror på högsta nivå. Huu!

Det var den filmen. Ikväll blir det Revolutionary Road med Di Caprio. Ska bli mycket spännande, då han tillhör mina favoriter i kategorin manliga skådespelare. Tillsammans med bl. a. Edward Norton. Allra bäst är dock Sean Penn!

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Haha, lysande och träffande beskrivning av Mickey Rourke. Håller även med om betyget, en OK film. Kan säga att jag gillade Revolutionary Road väldigt mycket bättre. Bra film som är så långt från feelgood man kan komma... ska bli kul att höra vad du tycker!

Ylva sa...

Ska se RR nu. Återkommer förstås! Läste din artikel i Aftonbladet om ofrivillig barnlöshet. Jag beundrar dig verkligen - starkt att gå ut och berätta! Jag är så glad för din & M:s skull, ska du veta! Kram

Mikaela de Ville sa...

Y:
Tack söta, kram!