tisdag 25 augusti 2009

SUA

Hjälp, jag har gått och fått SUA! Det har börjat hagla sjukdomsdiagnoser över oss, och nu har även Facebook blivit en hälsorisk. SUA betyder Status Update Anxiety och är precis vad det låter som - uppdateringsångest. Jag river ut ett stycke ur Aftonbladets söndagsbilaga i söndags:

Citat:
Så vet du om du är beroende:
- Du blir rastlös om du inte uppdaterat din status på länge
- Du längtar efter att få logga in och få respons från andra
- Andra gör dig uppmärksam på dina många uppdateringar
- Du funderar på att ta en vit datordag
- Du får dåligt samvete om du inte är i närheten av en dator med internet
Slut citat

Jaa, rannsaka er själva nu, gott (dator)folk - hur många av dessa påståenden svarar ni JA på. Jag kan skriva under med fet stil på särskilt en av dem, den där med "vit datordag". Det skulle ju inte skada, om man säger så.

/datornörden


Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Ojojoj... SUA alltså. Jorå, men jag har nog en liten släng av det... Inte vad gäller FB för där är jag sämst på att vara, men bloggen... Gissar dock att det kommer försvinna av helt naturliga orsaker snart, snart...

y_. sa...

Förstår det, men tråkigt att inte få läsa en av favorit-bloggarna dagligen. Jag kommer antagligen få MUA - Mikaela Update Abstinence. Lycka till, söta ni! Kram från oss

Alexia sa...

Jag erkänner. Guilty.

y_. sa...

@Alexia: MAn behöver inte känna sig direkt ensam om sin diagnos i alla fall :-)