onsdag 12 augusti 2009

Tant Y och Albin

Ok ok! Jag ska berätta om tant Y:s besök i Götet.

I måndags under grillkvällen på uteserveringen vid Avenyn, beslutade hon sig för att ta, Albin, A&M:s portugisiska vattenhund på en liten promenad utanför. Det gick bra till en början, men när tant Y fick infallet att hastigt och lustigt fråga Albin: "Var är matte?" blev han så till sig att tant låg som ett streck efter kopplet och sladdade i gruset vid bordet där matte och resten av vårt sällskap satt. Tant Y skrapade upp översidan(!) av högerfoten, då hon valt de fina indiska tofflorna som skodon för kvällen.

Så kan det gå.
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Hihihihi, förlåt - kan inte låta bli att fnissa.
Men du Ylva, en vattenhund, är dom så stora? Är inte du starkare än en liten lurvig vovve? ;o)
KRAM!

Mikaela de Ville sa...

Update:
Var tvungen att googla den där vattenhunden och såg att det ju är en rätt stor rackare. Jag tar tillbaka. Jag såg liksom en liten krullig pudelliknande historia framför mig! :o)

y_. sa...

Han var liten som valp, men poff sa det, så blev han en björn, men snäll som en nalle. Och sanningen att säga så var jag inte helt stadig i måndags kväll :-)