lördag 22 augusti 2009

Tidernas bästa ballad?

Jag älskar smäktande kärleksballader! Har alltid gjort det, och var alltid först ut på discogolvet när jag hörde ett tryckar-intro. Ok, själva kramgrejen var ju också rätt mysig, så det gjorde säkert sitt till.

Som den obotliga romantiker jag är har jag hört ett antal ballader väldigt många gånger, och de har som vilka låtar som helst, passerat mina Bäst-just-nu-listor, men nu till den stora och ack så viktiga frågan: Vilken är tidernas bästa ballad?

Efter noga övervägande valde jag den här:
Kolla hela videon också - den är så fin!



Mina regler säger att man får välja en "Världens bästa" och en "Sveriges bästa".

För mig är Sveriges bästa någonsin Kents Utan dina andetag. Texten är oslagbar!



Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Hello är FANTASTISK! Måste genast ladda ner den på spotify...

y_. sa...

Visst är den! Jag älskar den!

Wih sa...

Kent yes,yes,yes, återkommer vad gäller "världens bästa" när jag rensat hårddisken

nils sa...

oh jag älskar den där låten och videon! bra val. /nilso

y_. sa...

@Wih och Nils: Välkommen till Ylvaland!