tisdag 1 september 2009

Att köra försiktigt är inte detsamma som att köra under hastighetsbegränsningen!

Varför i all sin dar måste jag ALLTID bromsa ner till 70 km/h i högerfilen. Visst, man kör om på vänster sida, men det betyder inte att man kör under hastighetsbegränsningen i högerfilen. Vad är det med folk - jag blir tokig snart!

Dagens sanning: Det är minst lika farligt att köra under hastighetsbegränsningen än över! Följ trafikrytmen! Tänk på det ni sega gubbar och gummor som ligger och puttrar i 70 på 90-väg.
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Instämmer! Man ska se till att trafiken flyter, inte bromsa upp den, det skapar bara irritation, frustration och dumma omkörningar... Om alla bara körde som jag...

y_. sa...

Och jag.

Alexia sa...

Så sant! Jag KUGGADE första uppkörningen för att jag missade och körde 90 på en 110-väg.