måndag 28 september 2009

Helgen som var

I lördags hade jag och syrran mysmiddag, bara vi två. Det var jättemysigt! Vi passade på att lyxa till det ordentligt och köpte Kammusslor, rökta räkor med aioli, tryffelsalami, lite ost (Pecorino och Manchego), Prosciutto och grissini och en stor grönsallad. Till det drack vi rödvin. Kvalitetstid kallas det - kommer inte ihåg när det senast hände att bara vi två träffades och hade helkväll.

Dessförinnan, på dagen då syster jobbade, passade jag barnen. Stella skulle ta sig en liten tupplur, så hon spatserade iväg och hämtade sin favoritbok - den gröna pekboken. Stella somnade inte. Istället använde hon tiden till att peka, om och om igen. Och ofta skulle det bläddras tillbaka och pekas på samma sak igen - hon ville väl vara säker, antar jag :-) Sigge pekade på en bild av tre små bebisgrisar (i boken alltså) och sa: "Kultgrisar".
- Ja, sa jag. Tycker det var ett långt mycket schysstare namn än kultingar.

På söndagen träffade jag dem alla tre igen, då jag mötte upp dem på Lidingövallen, där syster var Bag Guard åt några vänner. Jag var där i ungefär fem minuter innan det var dags att åka hemåt. Då hände det! ("Plötsligt händer det", på Trissländska) För första gången "bråkade" barnen om vem som skulle sitta i mitt knä. En fantastisk boost! =)

Från söndag till fredag kväll: Jag och några kollegor var och åt på ÖStgötakällaren och gick sedan vidare till Debaser Medis för att se Narcissus, en av våra föreställningar. Sen var tant Ylva så trött att hon blev tvungen att lämna ... Syster, du kan fortsätta kalla mig "mormor".

Den stora behållningen i Narcissus var El Perro Del Mar i symbios med Pacifics synthbeat. Jag rös, så bra var det! Vilken röst hon har, den goda Sara.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar helg! mina syskonbarn slåss de mest med mej, inte om mej.... :S

an.

Anonym sa...

glömde ju säga att ja oxå älskar el perro! såg henne på malmö festivalen för första gångnen live & hon var SÅÅÅÅ jla bäst! pöss igen.
an