tisdag 8 september 2009

IDOL 2009 - nu börjar det!

Idol 2009 börjar ... ... NUUU! ÄR det så? Verkligen? Peter Jihde syns ju i varenda jäkla kameravinkel. Det känns som om han vill visa upp sig - "jag är inte bara sportjournalist, jag är snygg och trendig också." Men alltså ... Fel forum! Häng lite på Stureplan, Peter, om du vill ha sån bekräftelse. Eller? Det är så tröttsamt och dessutom missar man ju det man bänkat sig för att ta del av - när 2009 års idoler tränger fram ur sina puppor och blir fjärilar.
Det jag dock gillar med årets produktion är att de lagt en subtil hinna av undersköna toner över den outhärdliga sång vissa visar upp för juryn. Det gör att skämskudden inte behöver användas lika mycket. Tack för det!

Jag gillar slutaudition bäst - när de som verkligen kan sjunga och som juryn gett en guldbiljett slåss mot varandra i en kamp om en framtid som kändis. Ja, kändis i en kvart-14 dar för de allra flesta, men för en del blir det album efter album och listplacering på listplacering.

Enligt min världsbild är de som lyckats bäst följande i rangordning:

1. Måns Zelmerlöw
2. Ola Svensson
3. Agnes Carlsson
4. Danny Saucedo
5. Erik Segerstedt
6. Darin Zanyar


Min personliga favorit är Sebastian Karlsson. Var är du?

Någon som har nåt att invända? Vem är den bästa idolen genom tiderna, enligt dig?


Måns Zelmerlöw, en av de som lyckats bäst efter Idol-tiden. Bild från mzw.se

Uppdatering 091017: JA, jag glömde absolut Amanda - hon ligger högt på listan!

Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Amanda såklart! Love her!

Fisso sa...

1. Amanda Jensen
2. Agnes Carlsson
3. Danny Saucedo
4. Johan Palm
5. Ola Svensson
6. Måns Zelmerlöw

Ylva sa...

Oj, jag glömde Amanda Jensen ... Oförlåtligt!

No-one sa...

Meh? Får inte Kevin vara med på nån lista? Han var/är ju såååå duktig!

Hälsar ännu en Idol-frälst

Emmy sa...

DANNY SAUCEDO helt klart bäst!
I LÖÖÖÖVE HIM!!<3333