måndag 28 september 2009

Per går ner i spagat

AAAJIIIIKÅÅÅ leder med 2 mot Djurgårdens 0 med dryga 5 kvar att spela. Nyss gick den tunge mittbacken Per Karlsson ner i spagat(!) i en helt avgörande brytning, som annars med största sannolikhet inneburit reducering för DIF. Men spagaten tog hårt på ena ljumsken, så Per linkade av planen. Kunde inte låta bli att brista ut i gapskratt när jag såg reprisen; han gör en riktigt graciös praktspagat. Jag gissar att det var hans första - och alldeles säkert även hans sista. Han såg så förvånad ut mitt i sitt, av smärta smått förvridna anlete.

Här sitter jag rund och go' och skrattar åt en idrottsman. Fnys! Det får jag genast äta upp då vän av ordning på min vänstra axel myndigt och tillrättavisande påpekar att jag minsann inte har tränat på flera månader. Det blir jag sorgligt medveten om, varje gång jag t. ex. går en sträcka längre än 1 km - då är jag så trött, så trött efteråt, och sjunker ner i soffan, med en djävul på högra axeln, skanderande "Glass, glass, glass!"

Till och med de forna referensramarna och sportens terminologi börjar suddas ut - Puma & Adidas har fått stryka på foten till förmån för Ben & Jerry, PT är i min värld PralinTårta och om någon hojtar "kuta!", så ryggar jag.

Nä, det här duger inte!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: