söndag 25 oktober 2009

Matthäus, vår nya förbundskapten?

Erik Hamrén är kanske helt rätt val för förbundskaptensposten, vad vet jag, men valet känns inte särskilt nytt och fräscht, utan mer som en gäspning. Därför tror jag att det blir så, då den gode Herr Flanell (Lagrell) sällan åstadkommer något som får en att spritta av spänning. Det känns fleece. Jag vill ha läder!

Min röst faller på Hasse Backe som coach med Henrik Larsson eller Jonas Thern som tränare.

Eller ...


... om det nu är sant - den f.d. tunga mittfältsmotorn Lothar Matthäus! Vore inte det coolt så säg? Ni fotbollsgalna, minns ni EM 1988, när han från mittplan drog fram som en ångvält med bollen under fullständig kontroll. Strax utanför straffområdet viker han ut en aning till höger och drar med sig backen, sen friställer han Rudi Völler med en iskall klack, som ställer hela försvaret. De är plötsligt långt upp på läktaren och käkar varmkorv. Völler har bara att sätta dit den, men gör det med en yttersida i bortre. Snyggt så det förslår! En av de starkaste minnesbilderna jag har från mitt liv i fotbollens underbara värld. Eller vad säger du, farsan?

» Se sekvensen här (0:59 min in i klippet.)

Bild från aftonbladet.se/sportbladet
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Henke B sa...

Matthäus verkar vara klar som coach för Racing, som spelar här i argentinska förstadivisionen. Eller blir det Sverige?

Ylva sa...

Är det sant?! Ok, det verkade inte vara Lagrells cup of tea i alla fall, så det blir väl i tråkighetens namn Lennartsson. Fnys!