torsdag 29 oktober 2009

Förkväll=magplask

Idag fick jag ett par nya gråa hår. inte av ålder, utan av en fantastiskt dålig insats av Förkvälls programledare: Elisabet Höglund och Yvonne Ryding. Såg en intervju med simmerskan Sara Sjöström, och hon fick frågan vad hon gör när hon inte simmar. Så långt inga konstigheter. Sen säger Elisabet Höglund: Träffar du killar då?

Vad kan vi säga om denna fråga:
1. Dålig fantasi.
2. Så lyder inte den frågan år 2009 i Sverige. Gör om, gör rätt!
3. Det ska väl hon skita i!

Nä, det här duger inte!
Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Marianne sa...

Hej,

Jag har nyss kikat på gårdagens "Förkväll" på TV4 play, och det var Ryding som ställde den frågan.

y_. sa...

@Marianne: Välkommen!
Ok,men Höglund ställde lika dumma följdfrågor. Tur att jag skrev: "en fantastiskt dålig insats av Förkvälls programledare: Elisabet Höglund och Yvonne Ryding."

Mikaela de Ville sa...

Verkligen inte 2009.
När jag intervjuade folk i radion frågade jag alltid "flickvän? pojkvän?"
Jag kan säga att rätt många blev förvånade över frågan, men ingen blev förnärmad (jo jag vet, varför skulle man, men... du vet, det finns dom) och alla svarade.
Kram!

y_. sa...

Du är med i matchen, Mikaela! Det är så tröttsamt att höra på de här "ansedda" (nåja) journalister/programledare som t ex Malou von Sivers och de två nämnda tanterna ... Så Kristdemokratiskt på nåt sätt.

Kram!

Camilla sa...

nähä! sa hon så? vet inte om jag ska skratta eller gråta.