fredag 2 oktober 2009

IDOOOOOL!

Ojojoj! IDOL är verkligen en TV-produktion utöver det vanliga. Det är svårt att inte bli indragen i härligheten. Jag är en trött liten(?!) varelse, som inte orkar gå utanför dörr'n. Då är IDOL det självklara substitutet. Det är inte ett rättvist ordval, men skit i det, nu till saken:

Jag har flera saker att ta upp ikväll:

1. Jag saknar min kusin! Kom upp till Sthlm NU, Anette!

2. Och sen då? Jo, Idol-Camilla - vad vill hon? Varför gjorde hon en sådan där tve-tolkning av en lugn låt igen? Hjälp, inga skämskuddar i världen hjälpte.

3. Läste att Peter Swartling yttrade sig om något som gällde "nya" IDOL dvs. efter hans egen tid som jury-ordförande. Det handlade om lilla Durna, som tydligen blev orättvist behandlad. Jag har inte läst nå' vidare ingående om det, men när det gäller Swartling, så tycks det mig ganska lustigt hur han kan yttra sig om ett program han aldrig tittar på, för det är ju det de säger alla tre: "Jag tittar inte på IDOL, så jag vet inte", brukar det låta, men så fort det blåser kring den nya juryn, och det är sannerligen inte ofta, så låter det annorlunda - lägligt! Det gäller att välja sina tillfällen, eller vad säger du, Swartling? Jag tycker det luktar avundsjuka pinsamt lång väg.

4. Förövrigt gäller det här i allra högsta grad fortfarande!
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack min vän, jag kan inte annat än helt hålla med, fast & fullständigt i nr 1; fast tvärtom! :) & def på nr 2: hallåååååå?! mitt jag-tycker-synd-om-dej-du-förtjänar-en-andra-chans har HELT försvunnit! men 3an tror jag att jag druckit för mkt rödtjut för, fattar inte vad du menar... kan du förtydliga? & sist men inte minst; NEJ, mariette är inte så bra som du tror! ;) Nicklas, min söte lille nicklas kommer vinna hela idol STORT! :)

ses snart, lovar!
an.

y_. sa...

Mariette kan är något av det bästa som gått i ett par IDOL-skor! Jo, Swartling och de övriga i den förra juryn har fått frågor om den nya juryn tidigare, men då har det varit i mer positiv bemärkelse, efter att de fått mycket ros, men då vill inte Swartling och gänget uttala sig, utan låtsas att de inte bryr sig, fast de i själva verket sitter i sina soffor och svär för sig själva åt att de blivit övertrumfade av en mycket bättre och mer sympatisk trio. Och så passar man på när det för en gångs skull skrivs något negativt om dem. Hänger du med, An?

Anonym sa...

jahaaaaaa! ja, jag hänger med nu! tack! går ju inte att jämföra denna juryn med förra! jisses, hela programmet har fått världens lyft! :D tänk vad lite personlighet kan göra! :)
an.