söndag 29 november 2009

Första ljuset brinner, precis som Zlatan året om!

Nä. Första advent alright, men ingen julstämning, här inte. A men, va tusan, jag hittar inte julsakerna. De ska vara i källaren, men hur jag än lyfte och bökade runt därnere, fann jag inte så mycket som en ynka liten ljusmanchett. Jag gav upp och ställde mig istället vid spisen och lagade middag - något som heller inte bidrog till någon vidare julstämning. Tacos. Mer Mexico än Vinterland. Vi hade så många mogna avocados, som bara väntade på att bli Guacamole, så så fick det helt enkelt bli.

Jag säger som den gode Barcasupporten, John: El Clásico är en smula större än första advent.

Och dessutom kom Zlatan in en bit in i andra och satte 1-0 med vänstern, på volley!!! Och avgjorde matchen. Kaxigt.

Vem behöver första advent när Zlatan finns?


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Camilla sa...

ja herregud vilket mål han gjorde!! här har det inte kommit upp några adventsstjärnor eller ljusstakar heller. till helgen kanske?