måndag 23 november 2009

LevenGOOD!

Åh, Mark Levengood är så fin! Och så jäkla rolig! Jag sitter här framför "Cookalong", och det är bud på att springa och hämta näsdukarna igen, men nu av en helt annan anledning än i fredags.

Mark berättade precis att han har ett jättebra risrecept.

- Man börjar med att koka ris, och sen kryddar man det med Aromat. Och så säger man till sina gäster att det är från Balkan. Där har ingen sommarställe, så det är ingen som vet vad man äter där.

och persisk soppa:

- Man kokar två skalade vitlökar i två timmar, sedan häller man i buljong tills det smakar något. Sen serverar man det, och säger att det är persiskt. Då tror folk att de får en upplevelse, och då får de det också.

Något annat jag lärt mig ikväll är - och dregla inte nu Jeppe - en ny efterrätt: Messmör- och whiskeyparfait (i "Halv åtta hos mig"). Gästerna var helt lyriska.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Hahahahahahaha!
Älskar Levengood. Han har min typ av humor!

y_. sa...

Ja, och han är ju så genuint mysig!