onsdag 18 november 2009

Love love love!

För andra veckan i rad kontrar jag på Mikaela de Villes IDOL-inlägg inför fredagens batalj - i förhoppningen att detta ska bli en vana fram till finalen den 11 dec ;-)

Temat är kärlek, vilket öppnar upp oändliga möjligheter för idolerna att för evigt knyta fansen till sig, genom att glänsa, så där smäktande oemotståndligt. Och så går Calle och väljer Mr Bigs all-time-disgrace, "To be with you". Finns det nån sämre låt? Tveksamt. Det är det största magplasket bland låtvalen. Personligen blev jag, till skillnad från Mikaela, lite besviken på Tove, som valde "Sweet Dreams" med Eurythmics. Eurythmics är ett excellent val (som Mariette förövrigt redan gjort), men varför inte välja en av de allra bästa i kärleksgenren, "Miracle of Love". Va, va, va, Mikaela?

Reza gör ett snyggt låtval i "When I need you" med Leo Sayer. Men kan hon göra låten rättvisa? Jag är inte helt säker på det.

Jag älskar "Ängeln i rummet" med Eva Dahlgren, och tycker det är ett hand-i-handske-val av Mariette! Green Day-låten har jag inte hört, och dessvärre tror jag inte att jag är ensam om det. Jag hade gärna hört henne i "My life would suck without you" med Kelly Clarkson, som nu istället Erik ska framföra. Varning för succé här! "Varning" därför att jag är rädd att han kommer att ta hem spelet, på bekostnad av Mariette, och Tove för den delen. Nä, vad mig beträffar får Erik gärna komma trea.

Så här, om jag får önska:
1. Mariette
2. Tove
3. Erik


Så här om jag måste tro:
1. Erik
2. Tove
3. Calle


Jag avslutar med några frågor:
  • Vilka röstar på Calle? Målgrupp?
  • Vad hände med Rabihs röster efter att han åkt ut? De trodde jag skulle falla på Eddie istället, och hålla honom kvar i tävlingen, men så verkar inte ha varit fallet.
  • Vem tror du vinner IDOL 2009?

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Vi gör det till en vana, absolut! :o)

Javisst hade hon kunnat välja en bättre Eurythmicslåt, finaste Toveflickan, men det är ändock Eurythmics - och dom är ju grymma!

Men hur kan du vilja att Mariette ska sjunga den där sunkiga Kelly Clarkson-låten? Visst, Erik kommer säkert göra ett grymt jobb med den och vara den som kommer ut på topp ur morgondagens batalj, men om Mariette valt den... ja då hade hon inte kunnat gå därifrån med stoltheten i behåll. Någon måtta på radioslagdängorna får det ju vara. Mellanmjölk hej och hå liksom.

Vem röstar på Calle? Ja det vete fan... Dom som gillar killar som inte är helt perfekta. Dom som ser någon slags charm i hans fettiga striphår och fjuniga mustasch, dom som inte pallar perfekta Erik. Dom röstar på Calle.

Rabihs röster tror jag hamnade på Reza. Eddie och Rabih är ju helt olika. Rabih är puppygullig, han är killen mamma tycker är söt, inte coola förortsbruden. Hon gillar bildsköne Eddie som är pojkbandssnygg. Och mamma och puppygulligälskande tjejer röstar hellre på underdogbruden, tjejen som gör en Kevin-Borg och grejar det trots bristande språkkunskaper etc, än på snygg-Eddie. Själv faller ingen av dom mig i smaken, rent utseendemässigt...

Tove vinner Idol. Det sa jag ju redan vid slutaudition. Tove, Tove, Tove. Heja heja heja!

Kram m.

y_. sa...

Jag tror att det blir stenhårt mellan Erik och Tove. Om det blir så hoppas jag absolut på Tove! Erik är för tråååååkig ...

Heja Mariette! Gud, jag börjar bli tjatig, men hon är ju så het.

Wivi sa...

Tror på Tove,Erik.Mariette
Hoppas på Erik,Tove,Mariette
Spelar egentligen ingen roll var dom hamnar i fältet alla tre har det som krävs för att bli stjärna