söndag 22 november 2009

Mysig söndag med fam. Wik

I det trista regnvädret plaskade jag fram på Kungsholmens gator, tills jag var framme vid det café där jag skulle träffa Kj, Nils och lilla E. Där satt vi ivrigt språkandes och fikandes. Sen åkte vi hem till Wik:arna och åt världens godaste lammggryta med kryddig korv i. Härligt! Och årets första glögg, som dessutom var hemmagjord, blev det också. Så mysigt, vilket var föga överraskande, eftersom dessa finingar tillhör de allra närmaste vännerna. Vi har inte träffats på ett väldigt bra tag, och det var ännu längre sen vi var fulltaliga. Avstånd, litet barn, hårt arbetande? För all del, men de är inga fullgoda ursäker. Jag skyller på den accelererande tiden. Ja, tiden går fortare och fortare ju äldre vi blir. Det måste vara en sanning, för alla verkar skriva under på det?

Du också?
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

de säger att man inte har tid utan man måste ta sej tid, men fn va svårt dt är! jag tror man ofta prioriterar fel, att man känner att man "måste" det ena & dt andra, innan man "tillåter" sej att ha kul; träffa vänner & göra själsligt bra saker. först måste man vara duktig & ansvarstagande och SEN får man njuta. men då är ju dagen/veckan slut liksom...

nej, jag tycker vi ska skippa dammningen & disken lite oftare & börja ta till vara på tiden & vännerna på riktigt och oftare! :)
an.

y_. sa...

Bra an!!! Ska vi börja anamma detta på riktigt den 11 dec? ;-)