tisdag 8 december 2009

Iphone vs. sömntuta

Om jag säger att jag försov mig i morse, vad säger ni då, ni som läste förra inlägget?

Jo, jag gjorde faktiskt det. Alarmet gick igång och sådär, men utsövd var det sista jag var, så jag knappade bort det. Och när backuplarmet, i form av min andra mobiltelefon, bröt den ljuva tystnaden, stängde jag tydligen av det också, vände på steken och somnade om. När jag slog upp ögonen nästa gång såg jag sanningen i vitögat - vitögat som i det här fallet var en tredje klocka, sambons klockradio. Den blängde på mig med sina stora neongröna siffror. 09.26.

Min första tanke var inte den vanliga: "Åh, skönt. Helg!" utan "Men ... kan jag skylla det här på min nya iphone app?"

Svaret är nej. Den ringde så fint så, och dessutom bjöd den mig en trevlig wakeup-melodi. Felet är mitt - bara mitt. Det känns. Och det luktar nederlag.

Jag får återkomma med ett rättvist betyg på väckarklocks-appen.
Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Anonym sa...

man kommer liksom aldrig ikapp en sån start! jag har önskat mej en sån klocka länge som väcker en när man är som mest utsövd. coolt att dt finns på din kärlek!
an.