måndag 7 december 2009

Min kärlek

Innan jag köpte min Iphone, frågade jag dem som redan hade en, vad de tyckte - om de var nöjda, och alla var som saliga, och sa saker som "Jag äääääälskar den" och "Jag kan inte leva utan min Iphone." Till slut blev jag uppenbarligen så övertygad att jag sprang och beställde en, jag med. Och jag kan bara stämma in i lovsången.

"Hej Bullen, jag är kär i ett materiellt ting. Är det normalt?" Eller, nä, det är till Malena Ivarsson man skickar sådana frågor, va? Ja, eller åtminstone före hennes totala kollaps.

I vilket fall som helst, så laddade jag ner några apps idag (också), och en av dem är en väckarklocka som går ut på att man lägger sin Iphone under lakanet någonstans i utkanten av madrassen man sover på, och telefonen kan då med hjälp av appen känna av dina rörelser under sömnen och alarmet utlösas när du sover som lättast dvs. du väcks vid den tidpunkt under en halvtimmes tid när du känner dig som mest utsövd. Halvtimmen startar 30 min före det klockslag du ställt klockan på. Visst låter det osannolikt!? Men jag ska testa det med start nu i natt.

Återkommer med en rapport, och ett betyg på appen!

So long!
Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Jag hade en datafri dag i söndags. Bara så du vet.

Mikaela de Ville sa...

Oj, spännande!
Tror inte den funkat på min sömn just nu dock, som aldrig känns särskilt djup...

Alexia sa...

Grattis till en fantastisk telefon :D Sådär är ALLA Apples produkter. Man blir totalt förälskad i dom. Och kan inte tänka sig något annat sen :)