söndag 13 december 2009

Rikspucko i radio

I onsdags kväll satt jag i bilen på väg hem från jobb och matinköp. Klockan var runt 20.30 och jag hade som vanligt radion påslagen, och för tillfället Energy. Jag fastnade i en intervju med Cimon från Paradise Hotel, som var på besök i studion. Han var uppenbarligen där för att svara på lyssnarnas frågor om kärlek och sex. Programledarna var en tjej och en kille, som jag aldrig tidigare hört i etern. Jag förväntade mig inga stordåd av Cimon, utan inväntade fördomsfullt den första grodan. Är man med i Paradise Hotel får man ta att folk har åsikter om en. Har man gett sig in i leken ... Ja, ni vet.

Men Cimon skötte sig bra. Det är mer än vad man kan säga om den manliga delen av programledarduon. Han läste upp ett mail som inkommit från en kille med problem att prestera sexuellt. På detta svarade han:

- Skaffa en snyggare brud!

Moget. Den kvinnliga programledaren försökte släta över den jubelidiotiska kommentaren med en rad smartare uttalanden.

Om någon som så uppenbart tillhör den svenska intelligensreserven har ett jobb som programledare i media måste det ha blivit fel någonstans i rekryteringsprocessen.

RIKSPUCKO var ordet!
Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

Alexia sa...

Med det jobbet borde man väl fått lära sig att det kan vara bra att tänka lite innan man pratar också?

y_. sa...

Ja, man tycker ju det! Typiskt småkillar.

Mikaela de Ville sa...

Hmm... undras vad det är för en radiokanal... ;o)

y_. sa...

Vad är det för en idiot?!