lördag 5 december 2009

Svimma lugnt

I morse svimmade jag för första gången i livet. Läskigt.

Anledningen? Ja, egentligen vet jag inte, men jag har fått en trolig förklaring av en klok människa, nämligen att det antagligen är en kombination av att jag mått dåligt hela veckan och fredagskvällens vinintag.

Om jag slog mig? Nä, jag landade rakt i tvätthögen på sovrumsgolvet. Växande högar av tvätt är alltså inte bara av ondo. Hörde om en tjej som landade på tänderna på badrummets klinkers. Jag hade alltså tur.

Precis när jag slog i golvet kvicknade jag till och det enda jag hörde var ett vinande sus i öronen. Jag minns att jag associerade till en rinnande kran. Men suset försvann, och jag kröp ner under täcket i full mundering. Ändå frös jag så jag huttrade.

Till sist somnade jag i alla fall, och vaknade några timmar senare, som om ingenting hade hänt.

En egendomlig upplevelse, minst sagt.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

läskigt! skönt att du mår bra igen! stoooor kram! an.

Alexia sa...

Egendomlig upplevelse var en bra beskrivning! Jag har svimmat två gånger. En gång när jag tävlade med maken om vem som kunde sitta längst i bastun. Andra gången var för bara 1,5 vecka sen. Dagen innan en TOKförkylning brast ut. Egendomlig upplevelse, som sagt!