fredag 4 december 2009

What's hot and what's not?

IDOL - liveblogging direkt från TV-soffan:

BIG NO NOs

Tack som fan
Nej nej nej, så får man inte säga. Det är så pinsamt pubertalt.

Sexighetstramset
Sluuuuta, det är så genant och patetiskt. Jag rös av obehag och höll ett krampaktigt tag om skämskudden! Om jag var Calle hade jag hoppat av Idol och varit nöjd med en tredjeplats än att behöva lyssna på "Får vi se om du kan vara het nu då."

Juryns nästan ofattbara svaghet för hårdrock.
Gud, så tradigt. Ensidigt värre!


BIG YES YES

Tove gör Whitney Houston som ett fullblodsproffs
Bäst när det gäller! Ställ er upp då, juryn! Är hon verkligen bara 16 år? Galet!
Whitney Houston skulle bli stolt som en tupp.
Mikaela, du har sagt det från tidernas begynnelse. Tove vinner! Jag hoppas verkligen du har rätt för nu är jag så trött på Eriks skräniga stämma att jag snart täpper igen hörselgångarna. Jajaja, gäsp, han är duktig, men räcker det?

Andreas Carlsson
.. för hans exemplariska kommentarer/kritik efter idolernas framträdanden.

Äppeltuggor i Anders Bagges öra.




Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Haha, vad lustigt, vi sa EXAKT det om "tack-som-fan-andet".
Och Tove är SÅ bra. Och Andreas - varför läser han alltid innantill? Va? Kan han inte vara lite spontan, eller åtminstone lära sig dom få meningarna han säger utantill?

Kraxpelax sa...

I meningsfullhetens namn:
.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6240827.ab
.
Det är väl klart att det blir SÅHÄR i vår porröversvämmade kultur.

Det är väl klart som fan att det blir SÅHÄR efter allt snusk och slask fördumningsmedialiteten vräker ut över oss allihop, i synnerhet dendär äckliga smittspridningspropagandaserien för knullslafs i fyllan och villan PARADISE HOTEL. (Är deltagarna HIV-testade?) Underhållning är ett fult ord. Man skulle ta en kulspruta och skjuta hela skiten sönder och samman bara.

SLÄNG TEVEN! Det har jag själv gjort för länge sen.

- Peter Ingestad, Solna