torsdag 14 januari 2010

Ett litet kvinnohuvud

Idag har jag hunnit med att både köpa tryffelolja och prata om storleken på människohuvuden.

Det senare med bästa Gustav, som hade hatt idag. Det påminde mig om att jag går i väntans tider ... på min vita hatt, som jag beställt på hm.com. Är dock rädd för att jag valde en för liten storlek. Gustav frågade vad jag har för huvudstorlek.

Eh?! ... 95 C? ... Ja, vadå, det är ju samma runda form.

G. visste sitt nummer, vilket är imponerande, då det inte finns med i min världsbild. Äh, kom igen, studenten är ju sjukt länge sen! Jag red hem från skolavslutningen på en Tyrannosaurus Rex.

Nåja, i vilket fall som helst urartade min och Gustavs diskussion, och kom att handla om kvinnohuvuden, som vi konstaterade är ganska små, så små att man skulle kunna bära runt på ett i handväskan. Då såg jag för mitt inre en sådan där kort tidningsintervju. Ja, ni vet:

Ett ögonblick Anna Andersson ...
Vad bär du alltid med dig i handväskan?
SL-kort, mitt röda läppstift från Kanebo och ett kvinnohuvud i storlek M.

Ni får ha överseende med nivån, men det var sent på dagen och vi var trötta ... Jag var dessutom hungrig. Hade tuggat på ett raspberry-licorice-tuggummi till lunch.

Alltid roligt att träffa Gustav!
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha haaa, humor på min nivå! :D jag skulle vilja ha ditt huvud i min handväska, för pepping & glada skratt!
an.

Camilla sa...

HAHAHAHA! du är galen syster! :D