måndag 4 januari 2010

Filmtajm

3 filmer på 2 dagar - det kan funka om en av dem är lättsmält.

Fireflies in the Garden (2006)
En stark 4:a
Läs mitt inlägg om filmen.

The Departed (2006)
En solklar 5:a
En av mina absoluta favoritfilmer, och med världens bästa manliga skådis - Leonardo DiCaprio. Han är helt j-a magnifik! Gillar alla filmer jag sett där han har haft ledande roller: Revolutionary Road (2008) (en annan underbar film!), Blood Diamond (2006), The Aviator (2004), Catch Me If You Can (2002), The Beach (2000/2001) etc. Listan kan göras lång, och startar med det hejdlösa genombrott DiCaprio fick med rollen som den utvecklingsstörde Arnie i Gilbert Grape (1993).

The Accidental Husband (2008)
En svag 3:a
En tramsig orealistiskt romantisk film, men med årets kanske allra snyggaste man i en av rollerna, Jeffrey Dean Morgan. Det väger upp betyget till en svag 3:a - Ytligt, jag vet, men det bjuder jag på.



Häpp!
Share/Save/Bookmark

8 kommentarer:

Anonym sa...

hur hittade jag hit kan man undra..?
du mår bra ser ja, skoj! jag med.
kop jenny zaar tidigare johansson (eller "jenny johan" som mattson tyckte var ett bra namn..)

y_. sa...

Jenny: HEJ, min vän! Vad roligt att höra från dig! Hur hittade du hit, om man får fråga? :-)

Anonym sa...

nope, den hemlisen tar jag med mig i graven! ;)

Anonym sa...

det är ju george! el vad han nu hette izzys man i grey´s anatomy!
an.

y_. sa...

Jenny: Hahaa, du är definitivt Jenny Johansson - den Jenny Johansson jag känner :-D

y_. sa...

Kusin an: Japp, Grey's Anatomy har han tydligen varit med i.

Fisso sa...

The Departed är en kanonrulle!
Kolla även in orginalet: Infernal Affairs (Hong Kong-filmen) som The Departed är en remake av. Också riktigt bra!

y_. sa...

Fisso: Hej Henke med hatten! Hoppas du haft bästa ledigheten! Tack för tipset - visste inte att min favoritfilm var en remake. I will kolla in orginalet, trust me!