lördag 16 januari 2010

Istid i Hellas

Dagen har tillbringats på isen i Hellas tillsammans med vännerna Ki. och Ka, och deras lilla baby R.

Disney on ice, kanske du tänker. Nä, min lördag på isen stavas snarare Dis ... functional on ice. Men kul var det, trots blåmärken på knäna och snö innanför jeansen. Tur att Ki. är gympalärare, tänkte jag när hon för 7:e gången i ordningen knäppte på mig en tappad skridskoskena, och för 77:e gången hjälpte mig upp på fötter. När jag lärt mig att själv (nåja) ta mig upp från liggande till stående tyckte Ki att det var dags att föreviga detta på film. Tyvärr är filmen för lång för att läggas upp på Youtube, som har en maxgräns på 1GB. Tur för mig.

Under denna filmsession kom en pappa baklängesåkande på sina hockeyrör, och åkte rätt in i mig, som låg utfläkt på isen. Ki berättade senare att om han hade haft vassa långfärdsskenor istället, hade jag sannolikt blivit av med några fingrar. Det passade vi på att skåla för - i bubblor - när vi kom hem. Till det åt vi en fantastisk tomatsoppa med fetaost och bröd&aioli.

Jag är mörbultad som en bankad utskuren biff. Kommer att sova gott inatt, gissar jag.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ylva! Vad kul att läsa din blogg. Haha, jag det var en rolig upplevelse att se dig på skrillor.
Hoppas att du inte har alltför ont.
Kram Kicki

Ylva sa...

Wow, du hittade hit, Kicki! Hur? Tack för jättemysig dag igår! Kram