måndag 4 januari 2010

Vem är vem?

Javier Bardem och Jeffrey Dean Morgan - vem är vem? Jag trodde på allvar att de var samma person när jag såg de var och en för sig.

Redan första gången jag såg honom - denna "Antonio Banderas Extra Allt" - i Vicky Cristina Barcelona, föll jag handlöst och slog ut båda framtänderna. Och nu, efter att ha sett den romantiska komedin The Accidental Husband, har kärleken intensifierats. I'm head over heals. Igen. Vilken man han/de är. Eh?

Vem skulle DU välja av dessa båda godingar Javier Bardem (översta bilden) el. Jeffrey Dean Morgan? Kolla fler bilder på dem båda och du blir rådvill, tro mig.

Jag tar Bardem måndag-onsdag och Morgan torsdag-söndag.


imdb.com

Share/Save/Bookmark

9 kommentarer:

Camilla sa...

men jesus vad lika dom är! eftersom jag bara vet vem javier är så väljer jag honom. :)

gtf sa...

Trots No country for old men har jag ändå fått för mig att Javier är mer charmerande i verkligheten. Beror förmodligen mest på att jag nog framför allt sett Morgan i Watchmen, där han - helt i enlighet med rollen - är sanslöst obehaglig. Har faktiskt aldrig noterat hur lika de är, men nu när du nämner det så är det ju uppenbart... kap båda två, helt klart!

/Gustav

y_. sa...

Syster: Njae, jag godtar inte det. Kolla fler bilder ;-)

Gustav: Kap var ordet för dagen. Puss på dig!

Mikaela de Ville sa...

Ja dom är kusligt lika!
Själv tänkte jag på en annan skådis när jag såg No Country For Old Men:
http://www.nrj.se/?kalenderMonth=3&kalenderYear=2008&underpage=35.72328&bloggId=878

Anna sa...

Usch du förvirrar din stackars granne. Jag vet nu inte vem jag har sett så jag tycker nog båda är hmmm bra. Är mer av en Mads Mikkelsen typ, eller Viggo Mortensen... Maj gad!

y_. sa...

Mikaela: Fan, va sjukt, jag tänkte den tanken själv också igår, men slog bort den fortare än kvickt då Raymonds brorsa är en riktig nörd, och det rimmar illa med dessa hunkar ju :-)

Anna: Mads Mikkelsen och Viggo Mortensen är inte så dumma de heller ;-)

Anonym sa...

jag väljer den undre för det är izzys man! ha haaa, jag har noll koll på dessa karlar förutom det! har inte sett nämda filmer än, jag är SÅ sen! :( återkommer om ett halvår?!
pösselipöss
an.

y_. sa...

Kusin an: Se till att se filmerna nu, bästa! Usch, nu saknar jag dig, sådär mycket igen :-(

Anonym sa...

jag med! :( dt kommer i vågor liksom! kraaaaam!
an.