söndag 24 januari 2010

Se hit, alla fotbollsälskare!

I veckan tillkännagavs Uefas världslag 2009. (Fyra miljoner människor deltog i omröstningen på Uefas hemsida.) Hela 6st(!) från Barcelona, och japp, Zlatan finns med! Kolla in denna utomjordiska elva:

Iker Casillas (Real Madrid)

Dani Alves (Barcelona)
John Terry (Chelsea)
Carlos Puyol (Barcelona)
Patrice Evra (Man U)

Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Xavi (Barcelona)
Kaka (Real Madrid)
Andres Iniesta (Barcelona)

Lionel Messi (Barcelona)
Zlatan Ibrahimovic (Barcelona)

Nu tänkte jag försöka mig på något som, vid en första anblick, kan te sig som ren och skär Harakiri. Jag ska ställa upp en elva mot stjärngänget här ovanför dvs. ett världs-B-lag:

... och här kommer det:

Victor Valdes (Barcelona)

Eric Abidal (Barcelona)
Ledley King (Tottenham)
Nemanja Vidic (Man U)
Sagna (Arsenal)

Franck Ribery (Bayern München)
Steven Gerrard (Liverpool)
Cesc Fabregas (Arsenal)
Florent Malouda (Chelsea FC)

Thierry Henry (Barcelona)
Wayne Rooney (Man U)

Ganska hyfsat, va?


Jag UTMANAR er, alla fotbollsälskare därute!
1. DITT världslag (Nutid)
2. DITT världs-B-lag (Nutid)
3. DITT världslag (I modern tid. Formera en elva med storspelare från perioden: 1990-2010)

Skriv in dina tips som kommentar till detta inlägg eller maila till
y[at]ylvaland[punkt]se



Thierry Henry, Barcelona (f.d. Arsenal).
Bild från sv.wikipedia.org

Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Drogba sa...

Detta laget tog jag ut 2009-11-30 av någon anledning.Jag tar ut samma lag idag.

Casillas Real Madrid
D Alves Barcelona
Terry Chelsea
Poyol Barcelona
Maicon Inter
Xavi Barcelona
Kaka Real Madrid
Iniesta Barcelona
Messi Barcelona
Drogba Chelsea
Ronaldo Real Madrid


Mitt B-lag ser ut så här.

J Cesar Inter
Ramos Real Madrid
Pepe Real Madrid
Pique Barcelona
A Cole Chelsea
Gerrard Liverpool
Essien Chelsea
X Alonso Real Madrid
Villa Valencia
Zlatan Barcelona
Rooney Man U


Den tredje utmaningen måste jag tänka på ett tag.

Ylva sa...

Pappa? De högklassiga uppställningarna vittnar om stora kunskaper i ämnet :-)

Henke B sa...

OK, här kommer mitt bidrag. Gillar Drogbas lag också, men tycker såklart att Zlatan ska in. Synd att jag inte fick plats för en spelare som Essien. Jag antar att min Argentina-kärlek gör att jag överskattar Cambiasso och Mascherano ... :-)

Världslag 1
-----------------
MV Iker Casillas

VB Patrice Evra
MB Carlos Puyol
MB John Terry
HB Dani Alves

MF Esteban Cambiasso
MF Xavi
MF Steven Gerrard

VF Cristiano Ronaldo
CF Zlatan Ibrahimovic
HF Lionel Messi


Världslag 2
----------------
MV Julio Cesar

VB Eric Abidal
MB Rio Ferdinand
MB Nemanja Vidic
HB Sergio Ramos

MF Andres Iniesta
MF Javier Mascherano
MF Kaká

VF Franck Ribery
CF Wayne Rooney
HF David Villa


1990-2010
--------------------
MV Peter Schmeichel

VB Paolo Maldini
MB Sol Campbell
MB Carlos Puyol
HB Lilian Thuram

MF Steven Gerrard
MF Zinedine Zidane
MF David Beckham

VF Ronaldinho
CF Ronaldo
HF Lionel Messi

Ylva sa...

1990-2010:


Petr Cech (Tjeckien)

Paolo Maldini (Italien)
Alessandro Nesta (Italien)
Carlos Puyol (Spanien)
Andreas Brehme (Tyskland)

David Beckham (England)
Zinedine Zidane (Frankrike)
Messi (Argentina)
Cristiano Ronaldo (Portugal)

Ronaldo (Brasilien)
Thierry Henry (Frankrike)

Ylva sa...

Nu kollade jag ditt 1990-2010-lag, Henke. Jäklar, vilket kanongäng! Det klår mitt, även om vi har 6st lika(!) Ronaldinho måste ju nästan med, men Henry är en av de allra bästa sammantaget under denna period. Han måste vara din 12:e spelare - precis på gränsen, eller? ;-)