söndag 14 februari 2010

Blod, svett, öl och tårar - och bowling

Efter en fredag med lax och vin framför Let's Dance och På spåret, begav vi oss på lördagen, igår alltså, till Svea Bowling och gjorde det man gör där - BOWLAR! Jippiyey, lattjo, tänkte jag! Z hade gett sig fasen på att spöa mig, och började för säkerhets skull med en strike. Det gjorde inte jag. Då hade det inte blivit någon match att berätta för barnbarnen om. Så jag lät henne få ett litet försprång - men missbedömde antalet omgångar. Efter den tionde, som tydligen var den sista, hade hon fortfarande några poängs försprång ...

Micke och lilla E kom också förbi och fällde käglor. Micke såg ut som ett fullblodsproffs och var så överlägsen att han liksom lirade i en liga för sig själv (och E är praktiskt taget bebis fortfarande). Den riktiga matchen stod mellan Z och mig, och efter att jag motvilligt gett henne segern i den första rundan inledde jag runda nr två - och här var det meningen att jag skulle stå som slutsegrare, om det så var det sista jag uträttade innan jag lämnade jordelivet. Jag åstadkom en finfin spärr i 5:e omgången, och poängen därav utdelas först i omgången efter, vilket skulle ge mig övertaget på resan mot segervrålet. Men plötsligt skymdes poängen av neonbokstäver i form av "GAME OVER", och vi insåg efter en titt på klockan som slagit 16.00, att vår tid var ute.

På resultattavlan stod:
Y: 65
Z: 66

Ridå.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: