måndag 15 februari 2010

Kall Kalla!

(Där stal jag morgondagens löp.)

1 guld och 1 fjärdeplats. CHECK. Det ska vara skidtjejerna till att kirra det - Charlotte Kalla och Anna Haaag. Jag lyfter på hatten och gav tydligen även Anna Haag ett extra "a". Charlotte gav jag det högsta vrålet för kvällen här hemma på gatan. Och hon gav mig rysningar i hårbotten när hon klöv mållinjen, och ger mig det nu ånyo när hon kliver upp på prispallen och emottager den vackert välvda guldmedaljen (svt visar nämligen prisutdelningen just nu).

Vilken tjej!

André Pops, i OS-studion, är fortfarande helt säker på att Charlotte var jättenära att falla i sista kurvan, även nu efter att vi, från hästens mun, fått sanningen: "Nej, jag hade full kontroll." Pops är föga övertygad, utan hävdar: "Hon får säga vad hon vill, men det var nära ..."

Shit, vilken koll han har, den där André.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: