onsdag 17 februari 2010

Klassens ljus ifrågasätter

Idag hade vi utbildning i brandsäkerhet. En äldre man från Brandförsvaret visade, under den första timmen, bilder på en projektor och informerade om Brandförsvarets verksamhet. Han berättade bl. a. att de regelbundet besöker problemområden och "bondar" med stökiga ungdomar. På fredagar spelar de t. ex. fotboll mot dem.

Då vaknar den duktiga flickan i mig:
- Får inte de skötsamma ungdomarna va med och spela fotboll?

Jag kände att det var min plikt att ställa en sådan fråga, som det "klassens ljus" jag en gång var. Mannen såg en aning förvånad ut över det plötsliga utspelet, men svarade att det fick de visst det, men att de skötsamma är mer självgående och därför inte behöver det på samma sätt.

A, som satt bredvid, lutade sig mot mig och viskade:
- Ska du inte ta nåt om genus också?

Hohoho, very funny.


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Duktig du är... =)

Camilla sa...

hahaha! that's the ylva i know! :D