onsdag 3 februari 2010

Mästarunderhållning


Bild från svt.se.

Är Mästarnas mästare det bästa programkonceptet ever, eller är Mästarnas mästare det bästa programkonceptet ever? Mästarnas mästare är det bästa programkonceptet ever!

Det bästa just nu är att Tomas Brolin är så förbannat vass! Det trodde man ju inte, om man säger så. Roligast är Patrik Sjöberg, vars grava översitteri börjar gå de andra deltagarna på nerverna. Jag var vansinnig i början, men nu är det ganska tydligt att han söker provocera - och han lyckas. Undra vem som hänger den första smockan. Jag satsar på Holm eller Tomas Gustafsson. Årets ynkrygg är boxaren Armand Krajnc, som valde 50+aren Ulrika Knape i nattduellen. Och han kallar sig "man". Det tycker jag han från och med nu kan sluta med, för det är en lögn. *Fnys*

3 st tjejer har nu åkt, och kvar är 2 st - och 6 st killar. Men de blir svåra för grabbarna att rå på, tror jag. Nilsmark är en darkhorse. Golftjej. I vilka grenar kan hon övertyga? undrade jag fördomsfullt före premiäravsnittet. Nu är frågan den omvända: I vilka grenar kan hon inte övertyga?

Den andra bruttan är Louise Karlsson, simmerskan, som höll andan under vattnet i 2 min 40 s. Hur är det fysiskt möjligt?! Fattar inte.

Mitt tips är att Tomas Brolin, den sluge taktikern, tar hem segern.
Den som åker nästa gång är Tomas Johansson - det både tror och hoppas jag på.

För en tävlingsmänniska är det julafton varje tisdag. God Jul!


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Mästarnas mästare ÄR det bästa programkonceptet ever! Och håller med om att det är kul att Mr Proppmätt regerar! :o)

Camilla sa...

det är skitbra men ligger på helt fel tid i vår familj. allt innan 21 kan vi glömma men jag hoppas på svt play.